God chance i Singapore: Renault-boss tror på overraskelse

- Singapore er en bane, som burde passe os bedre, end dem vi har besøgt for nyligt, siger Renault-teamchef Frederic Vasseur

Når Formel 1-karavanen næste weekend i Singapore tager hul på den asiatiske del af sæsonen, gælder det om for Kevin Magnussen og Jolyon Palmer at holde sig ekstra skarpe.

Deres fremtid på teamet kan være afgjort på det tidspunkt, men rent sportsligt byder bybanen på den bedste mulighed for at score point i resten af 2016.

Begge Renault-kørere har tidligere på året peget på Singapores Grand Prix som et af de steder, hvor de burde være mere konkurrencedygtige end normalt.

Også teamchefen Frederic Vasseur forventer bedre resultater, end Renault opnåede i de sidste par europæiske løb.

- Vores overordnede præstation på Spa var god, og vi opnåede vores hidtil bedste kvalifikation, men uheldigvis havde vi i løbet Kevins ulykke, ligesom vi ikke formåede at konvertere vores fart i kvalifikationen til et fortjent godt resultat til slut.

56877946.jpg 

- Vi forventede, at Monza ville blive en tricky weekend, siger franskmanden i teamets optakt.

- Singapore er en bane, som burde passe os bedre, end dem vi har besøgt for nyligt. Vi kan håbe på resultater, som er mere på linje med, hvad vi opnåede på baner som Budapest eller Spa, konstaterer Vasseur.

Årets bedste: Kevin stråler i besynderlig kvalifikation

Misset mulighed: Banale teamfejl dyre for Kevin og Palmer

Hungaroring var scenen for den kaotiske regnsvejrs-kvalifikation, hvor Renault dummede sig, så kun Jolyon Palmer nåede videre til Q2, selv om de gule racere havde farten til mere. I selve løbet havde Palmer scoret point, hvis det ikke var for en sen snurretur.

Bybanen i Singapore minder om banen uden for Budapest. Det er svært at overhale, og så er den langsom - kun i Monaco og Ungarn køres der med lavere gennemsnitshastighed.  

Kevin Magnussen ser også fremtid til natløbet på Ækvator.

- Banen i sig selv er sjov, og jeg nyder altid at køre på bybaner. Når det er sagt, er den ret tricky at ramme rigtigt med sine mange sving, hvor det er nemt at begå fejl, siger danskeren.

- Vejgrebet udvikler sig hen over weekenden, så nøglen er setuppet og at få balancen rigtig. Forhåbentligt er det en bane, hvor vi kan forbedre vores præstation efter det skuffende sidste løb i Europa.

Artiklen fortsætter under billedet

43846099.jpg 

Da Kevin Magnussen sidst kørte i Singapore, endte han som tier og scorede sit 'hårdeste point nogensinde'.

- Det gik ikke så godt, da bilen overophedede - på toppen af de varme betingelser. En forsegling på køleren var gået i stykker, da varm luft strømmede ind i cockpittet. Det var ekstremt varmt, siger Magnussen.

- I år håber jeg på et godt race, hvor vi kan tage kampen op med feltet!

Kevin: Mit hårdeste point nogensinde

Renault genbruger Kevins crash-motor

Her misser Palmer sin hidtil bedste chance for point i år:

Stortalent på sikker kurs mod Renault-sæde

Kevins skæbne afgøres snart: Sådan arbejder hans personlige team i kulissen

20 kommentarer
Vis kommentarer