Annonce:

Guide: Forstå det komplicerede F1-rat

Hvorfor foretager kørerne så mange justeringer på rattet, når de sidder i bilen? Ekstra Bladet trak på gode kontakter hos Haas-teamet for at få en avanceret forklaring af et Formel 1-rats mange funktioner. Advarsel: Vi bliver lidt nørdede ...

Kevin Magnussens rat er en kompliceret størrelse. Foto: Tariq Mikkel Khan
Kevin Magnussens rat er en kompliceret størrelse. Foto: Tariq Mikkel Khan
Annonce:
Følg Formel 1
Følg Formel 1
Ekstra Bladet

En speeder, en bremsepedal og et rat til den nette sum af 750.000 kroner er, hvad Kevin Magnussen og co. benytter for at køre verdens hurtigste og mest komplicerede racerbiler.

Selv om kørerne har vænnet sig til mange funktioner, siden de skiftede gokarten ud med formel-biler, er kompliceret det rette ord for rattet .

Ubegrænset adgang med Ekstra Bladet+
Ekstra Bladet
29 kr./1. md.
Abonnementet fortsætter herefter til 79 kr./md.
Abonnent? Log ind
Annonce:

Udforsk Ekstra Bladet+

Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Mette Frederiksen har svært ved at skelne mellem moral og dobbeltmoral
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Annonce:
Annonce: