LE CASTELLET (Ekstra Bladet): Haas F1 Team og i særdeleshed Romain Grosjean slipper tilsyneladende ikke for problemer i en hel raceweekend i denne sæson.
Franskmanden lå for længst og sov ovenpå to strålende træningssessioner, da Haas-mekanikerne på den forkerte side af midnat opdagede et problem med turboen i den nye motorenhed.
De havde intet andet valg end at udskifte den med sæsonens første motor, oplyser teamet til Ekstra Bladet.
Udskiftningen tog hele natten, og Romain Grosjeans mandskab var først færdige klokken 06.00 - tre timer før de skulle afsted til banen igen …
Det er første gang i år, at Haas bryder den såkaldte curfew - eller spærretid - som er sat i værk, så mekanikerne ikke arbejder i døgndrift. To gange i løbet af en sæson er det tilladt uden straf.
For Romain Grosjean betyder det imidlertid et mindre handicap, når han til både tidtagning og grandprixet skal køre med årets første motorenhed, som nu skal bruges for niende gang til løb. Mod planlagt syv gange.
Ferrari havde ellers efter nærmere undersøgelser ovenpå det tekniske problem, som kostede Grosjean kvalifikationen i Canada for to uger siden, konkluderet, at motoren overlevede den voldsomme røgudvikling.
Hvorvidt de to uheld er relateret ved Haas-teamet ikke på nuværende tidspunkt.
Ambitiøs plan B: McLaren pønser på overraskende transfer
Formel 1 presses til grænsen af VM: - Vi får travlt
Heldet med Haas: Slipper for straf
I Kevin Magnussens sidse af garagen sidder den gamle motor i bilen om fredagen, mens der skiftes til den nye lørdag-søndag. Sådan ville det også normalt være hos Romain Grosjean, men den nye sad i til træning for at sikre, at alt fungerede efter planen.
Tredje træning køres klokken 12 og tidtagningen klokken 16. Tiderne er rykket denne weekenden, så grandprixet ikke kolliderer med Englands VM-kamp mod Panama. Selv Formel 1 tør ikke udfordre det engelske landshold på det vigtige britiske marked.
Forstå F1's silly season: En tikkende bombe
Haas-boss: Vi ser den rigtige Kevin nu
Det ser du ikke på tv: Kom bag Haas' lukkede døre
Chefingeniørens forklaring: Stor forskel på Kevin og Romain