Kevin gamblede: Løb næsten tør for benzin

Kevin Magnussen havde is i maven på vej mod sin syvendeplads i Ruslands Grand Prix

(Foto: AP)
(Foto: AP)

Normalt har Formel 1-kørere ikke lyst til at se blå flag, som betyder, at de skal give plads, fordi de er ved at blive taget med en omgang. Men søndag eftermiddag så Kevin Magnussen frem til at blive overhalet af den senere vinder Nico Rosberg.

Med et kobbel af hurtigere biler bag sig på en i forvejen brændstof-krævende bane havde danskeren til slut faretruende få dråber tilbage i tanken.

Dækkene havde han passet godt på, men på vej mod sin syvendeplads i Ruslands Grand Prix og Renaults første seks point i denne sæson måtte han gamble.

- Når man bliver overhalet med en omgang, kører du også en omgang mindre i løbet, så du får på den måde lidt mere benzin. Det var lige på nippet med, om vi blev overhalet igen til sidst.

- Jeg satsede egentlig bare og lod være med at spare det benzin på den omgang, og heldigvis blev vi overhalet. Der var blåt flag i lang tid, hvor jeg tænkte, at den godt måtte komme forbi, for ellers løber jeg tør for benzin. Det gik, sagde en glad Kevin Magnussen til 3+ lige efter løbet.

Fra 2014-reglementet må kørerne kun bruge 100 kg brændstof i et løb.

Se den dramatiske start, som gav muligheden for det gode resultat:

Naturligvis var danskeren yderst glad for resultat og håber, at det efter en hård start for Renault er begyndelsen til bedre resultater.

- Det er et godt resultat for os, og vi fortjener det efter de første tre ræs, som har været lidt hårde. Nu kan vi forhåbentlig begynde at samle point ind mere konstant, siger han.

Til næste løb i Barcelona er der planlagt aerodymaniske opgraderinger, inden den længe ventede nye Renault-motor kommer i Montreal i juni.

Undervejs leverede Kevin Magnussen blandt andet denne superoverhaling af Ricciardo:

Er søndagens løb blandt Kevins bedste? Det blev debatteret i søndagens Formel Ekstra. Se med her

Formel 1 - individuel-stilling efter Ruslands Grand Prix

1. Nico Rosberg (Mercedes) - 100 point

2. Lewis Hamilton (Mercedes) - 57 point

3. Kimi Räikkönen (Ferrari) - 43 point

4. Daniel Ricciardo (Red Bull) - 36 point

5. Sebastian Vettel (Ferrari) - 33 point

6. Felipe Massa (Williams) - 32 point

7. Romain Grosjean (Haas) - 22 point

8. Daniil Kvyat (Red Bull) - 21 point

9. Valtteri Bottas (Williams) - 19 point

10. Max Verstappen (Toro Rosso) - 13 point 

11. Fernando Alonso (Mclaren) - 8 point

12. Kevin Magnussen (Renault) - 6 point

13. Nico Hülkenberg (Force India) - 6 point

14. Carlos Sainz (Toro Rosso) - 4 point

15. Sergio Perez (Force India) - 2 point

16. Jenson Button (Mclaren) - 1 point

17. Stoffel Vandoorne (Mclaren) - 1 point

18. Jolyon Palmer (Renault) - 0 point

19. Marcus Ericsson (Sauber) - 0 point

20. Pascal Wehrlein (Manor) - 0 point

21. Felipe Nasr (Sauber) - 0 point

22. Esteban Gutierrez (Haas) - 0 point

23. Rio Haryanto (Manor) - 0 point

Ruslands Grand Prix - slutstilling

1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:32.41,997 timer - 25 point

2. Lewis Hamilton (Mercedes) +25,022s - 18 point

3. Kimi Räikkönen (Ferrari) +31,998s - 15 point

4. Valtteri Bottas (Williams) +50,217s - 12 point

5. Felipe Massa (Williams) +74,427s - 10 point

6. Fernando Alonso (Mclaren) +1 omgang - 8 point

7. Kevin Magnussen (Renault) +1 omgang - 6 point

8. Romain Grosjean (Haas) +1 omgang - 4 point

9. Sergio Perez (Force India) +1 omgang - 2 point

10. Jenson Button (Mclaren) +1 omgang - 1 point   

11. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1 omgang - 0 point

12. Carlos Sainz (Toro Rosso) +1 omgang - 0 point

13. Jolyon Palmer (Renault) +1 omgang - 0 point

14. Marcus Ericsson (Sauber) +1 omgang - 0 point

15. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 omgang - 0 point

16. Felipe Nasr (Sauber) +1 omgang - 0 point

17. Esteban Gutierrez (Haas) +1 omgang - 0 point

18. Pascal Wehrlein (Manor) +2 omgange - 0 point

Udgået. Max Verstappen (Toro Rosso) - 0 point

Udgået. Sebastian Vettel (Ferrari) - 0 point

Udgået. Nico Hülkenberg (Force India) - 0 point

Udgået. Rio Haryanto (Manor) - 0 point

67 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Formel 1
Mest læste i Formel 1
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere