SHANGHAI (Ekstra Bladet): En placering som nummer 17 jubler man ikke over. Slet ikke, når Red Bull med nøjagtig den samme motor kører en podieplacering og en fjerdeplads hjem.
På den anden side kan Kevin Magnussen med rette glæde sig over, at han trods sin uheldige start på weekenden udklasserede teamkammeraten Jolyon Palmer både i kvalifikationen og i søndagens kinesiske grandprix.
- Det var sindssygt svært at kæmpe mod nogle af de andre den her weekend. De har bare mere krudt i den. Generelt set synes jeg ikke, vi har gjort noget galt. Hvad, der skete i træningen, var ikke så optimalt.
- I selve løbet synes jeg, vi fik det bedste ud af det. Vi var simpelthen bare ikke hurtigere, siger Kevin Magnussen, da Ekstra Bladet fanger ham i paddocken efter Kinas Grand Prix.
Han havde svært ved at se, hvordan placeringen kunne have været bedre. En anderledes dækstrategi havde næppe ændret resultatet.
- Hvis vi havde haft bedre pace og mindre slid på de to soft-stints, kunne vi måske have kørt supersofts til sidst. Men det var vi slet ikke i nærheden af. Vi havde endda mere slid på softdækket, end vi havde regnet med, fortæller han.
- Det var ikke nemt, men ser man på, hvor den anden bil var henne, viser det også, at vi ikke var hurtige nok denne weekend.
Kevin Magnussen sluttede på samme placering, som han startede løbet på, mens Jolyon Palmer mistede tre placeringer og blev 22 og sidst – sågar bag Manors indonesiske rookie Rio Haryanto.
Renault-kørerne var på marginalt forskellige dækstrategier, og danskeren gik nemt forbi, hver gang der var intern duel.
- Jeg var meget hurtigere end ham, men ved ikke, om der var noget galt med hans bil, siger Kevin Magnussen.
Imponerende af Red Bull
Forrest viste Red Bull, hvor god en bil designgeniet Adrian Newey har bygget. Daniel Ricciardo fik den bedste start og førte grandprixet i Shanghai inden sin punktering.
Australieren kørte alligevel en fjerdeplads hjem med holdkammeraten Daniil Kvyat på podiets nederste trin – under Sebastian Vettel og vinderen Nico Rosberg.
- Det er irriterende at se på, men det viser også, at det langt fra kun er motoren. Jeg tror så også, at Red Bull har det bedste chassis på gridden, konstaterer Kevin Magnussen.
Palmer nummer sjok i kinesisk kaos
Renault har nogle små opgraderinger på vej til at forbedre selve bilen, og i Montreal kommer den længe ventede nye Renault-motor.
Point får teamet imidlertid næppe, før det bliver taget hul på den europæiske sæson. Næste grandprix er i Sochi på en bane, som minder om den i Shanghai.
- Jeg tror også, Rusland bliver rimelig svær. Nogenlunde som her med de lange langsider, lyder den realistiske vurdering.
Kom tæt på Kevins nye liv: Rigmanden, kæresten, bopælen og inderkredsen
Starten var kaotisk - her rammer Sebastian Vettel sin team-kammerat:
Og få omgange senere punkterer Ricciardo:
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.