Kevin måtte opgive: Den var gal fra starten

Sædet sad forkert i Kevin Magnussens Haas-racer, som derfor havde han svært ved at se noget, når han bremsede

Se seneste rapport fra Ekstra Bladets udsendte. Fotograf/redigering: Jan Sommer/Martin Ekelund

MONTMELO (Ekstra Bladet): Allerede fra Kevin Magnussen tirsdag morgen hoppede i cockpittet på VF19’eren allerførste gang, var den gal.

Sædet og hovedstøtten sad ikke helt rigtigt i det trange kontor, så danskerens hoved pegede lidt for langt frem.

Når han gik på bremsen, dykkede det for langt frem. Sådan kunne han ikke fortsætte hele dagen og bad derfor teamet om at stoppe arbejdsdagen før tid - for en sikkerheds skyld.

- Jeg har siddet rigtig dårligt i bilen.

- Jeg sad med mit hovedet pegende fremad, så jeg havde svært ved at se. Hovedstøtten var lidt for langt fremme, og når man så bremser, er det ikke let at holde hovedet oppe. Så jeg kunne ikke køre sådan længere. Det skal vi have rettet, men det er let nok, forklarede Kevin Magnussen til blandt andre Ekstra Bladet i Spanien.

Kevin Magnussen var ved godt mod trods småproblemerne. Foto: Jan Sommer
Kevin Magnussen var ved godt mod trods småproblemerne. Foto: Jan Sommer

Formel 1 - 18. feb. 2019 - kl. 07:43 Sådan ser du F1-test live - og de andre klassiske spørgsmål

Formel 1 - 18. feb. 2019 - kl. 22:11 Lumsk Haas-følelse: Bedre end sidste år

Foto Eksklusive billeder: Kom helt tæt på de nye F1-racere

Teamchef Günther Steiner så ingen grund til at risikere en skade.

- Det blev bare for ubehageligt for ham, og han sagde, at det ikke var produktivt længere. Min nakke gør for ondt. Jeg vil hellere stoppe nu, hvis I ikke har noget imod det, så det ikke bliver værre, siger Steiner.

- Det ville ikke være sikkert at modificere det hurtigt. Vi får noget gjort noget i aften, så han torsdag er komfortabel i bilen, konstaterer Haas-bossen.

I stedet blev test- og simulatorkøreren Piettro Fittipaldi bedt om at hoppe i raceren den sidste time. Faktisk blev den amerikansk fødte brasilianer så overrasket over den melding, at ingeniørerne måtte sige det til ham tre gange, før han fattede det.

Han troede, de tog pis for ham …

Fittipaldi nåede 13 omgange og sidder igen i raceren onsdag morgen. Han bliver afløst af Romain Grosjean over middag.

Günther Steiner håber på nogle flere omgange de kommende dage. Foto: Jan Sommer
Günther Steiner håber på nogle flere omgange de kommende dage. Foto: Jan Sommer

F1 vintertest - dag to

Charles Leclerc (Ferrari) 1.18,247 minutter - 157 omgange

Lando Norris (McLaren) 1.18,553 minutter - 104 omgange

Kevin Magnussen (Haas) 1.19,206 minutter - 59 omgange

Alexander Albon (Toro Rosso) 1.19,301 minutter - 132 omgange

Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 1.19,312 minutter - 101 omgange

Valtteri Bottas (Mercedes) 1.19,535 minutter - 89 omgange

Pierre Gasly (Red Bull) 1.19,814 minutter - 92 omgange

Nico Hülkenberg (Renault) 1.19,837 - 95 omgange

Daniel Ricciardo (Renault) 1.19,886 minutter - 28 omgange

Lewis Hamilton (Mercedes) 1.19.928 minutter - 74 omgange

Lance Stroll (Racing Point) 1.20,433 minutter - 79 omgange

Pietro Fittipaldi (Haas) 1.21,849 minutter - 13 omgange

Sport og Spil Sidste chance: Kevin har kniven for struben

Hjulene var ved at ryge af Haas-racerne i fjor i Australien. Samme udfordring har selve sporten. Foto: Rick Rycroft/Ritzau Scanpix Sport og Spil Alarmklokkerne ringer: Formel 1 i fare

Alle biler skal være med, når lamperne slukkes, fordi folkene bag Formel 1 gerne vil have så mange biler med på billedet (Foto: jan Sommer) Sport og Spil Ny sæson står for døren: F1-reglerne du måske har misset

Rich Energys direktør William Storey er nem at få øje på med sit store skæg. Haas var repræsenteret af sine teamchef og kørere, mens ejeren Gene Haas var blevet i USA. Foto: John Sibley/Ritzau Scanpix Sport og Spil Haas' excentriske storsponsor: Omgivet af tvivl og pornopenge

8 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere