Kevin om speciel bane: ’Det kræver store nosser’

Det canadiske grandprix bliver sjovt, men det er en drilsk bane, der kan volde problemer

Kevin Magnussen jager pointene for anden gang i streg, når grandprixet i Canada løber af stablen på søndag Foto: Claude Paris/AP
Kevin Magnussen jager pointene for anden gang i streg, når grandprixet i Canada løber af stablen på søndag Foto: Claude Paris/AP

På søndag skal der køres race i Montreal, når sæsonens syvende grandprix løber af stablen på Circuit Gilles Villeneuve. Her skal de køre 70 omgange på den 4.36 kilometer lange bane.

Det bliver det 28. løb for Haas-teamet, der kommer med en god portion selvtillid i bagagen oven på Monaco grandprixet, hvor både Romain Grosjean og Kevin Magnussen endte i pointene med henholdsvis en ottende og en tiende plads.

Begge Haas-kører endte med point i Monaco - nu skal succesen gentages Foto: Claude Paris/AP
Begge Haas-kører endte med point i Monaco - nu skal succesen gentages Foto: Claude Paris/AP

Nu jagter Magnussen og hans makker endnu engang muligheden for at få double-point på en bane, der på flere punkter minder om Monaco med tætte vægge, smalle sving og den samme type dæk.

Banen i Montreal er en smule hurtigere end den i Monaco, hvilket betyder, at de skarpe sving vil blive endnu sværere at navigere igennem. Specielt i den ene sektion, hvor den verdenskendte ’Wall of the Champions’ har fået verdensklasse kørere til at ligne amatører.

- Banen er sammenlignelig på den måde, at det kræver store nosser i Canada. Det er virkelig en dejlig bane at køre. Når murene er så tæt på banen, så bliver det altid meget mere spændende, siger Kevin Magnussen i en Haas-pressemeddelelse.

Banen minder på mange måder om den i Monaco med masser af sving Foto: CHARLIE RIEDEL/AP
Banen minder på mange måder om den i Monaco med masser af sving Foto: CHARLIE RIEDEL/AP

Selvom Circuit Gilles Villeneuve er den samme type bane med masser af stop-and-go, så giver hastigheden på banen problemer i forhold til bremserne, der skal bruges hårdere samtidigt med, at der er kortere nedkølingstid før næste sving.

- Det er en bumpet bane, hvor man skal bremse på de helt rigtige tidspunkter.

- Jeg vil sige, at den sidste chikane er ret fed – fordi det er en bumlet vej, og du er nødt til at være meget præcis, når du drejer ind i svinget, og så har man på ydersiden den berømte Wall of the Champions, og det er altid spændende.

Det canadiske grandprix køres på søndag klokken 20.00.

Ekstra Bladet i eksklusivt interview med Günther Steiner: Se også: Eksklusiv snak med Haas-boss: Kevin, kritikerne og kollegaen

En bitter kamp om penge udspiller sig i retssalen: Formel 1 - 1. jun. 2017 - kl. 18:39 Kevin-retssag udstiller iskoldt forhold: Se de afslørende sms'er

Kevin må overlade sin racer til Ferrari-kører: Se også: Ferrari-reserve bænker Kevin: Her er Haas' simple forklaring

48 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere