På søndag skal der køres race i Montreal, når sæsonens syvende grandprix løber af stablen på Circuit Gilles Villeneuve. Her skal de køre 70 omgange på den 4.36 kilometer lange bane.
Det bliver det 28. løb for Haas-teamet, der kommer med en god portion selvtillid i bagagen oven på Monaco grandprixet, hvor både Romain Grosjean og Kevin Magnussen endte i pointene med henholdsvis en ottende og en tiende plads.
Nu jagter Magnussen og hans makker endnu engang muligheden for at få double-point på en bane, der på flere punkter minder om Monaco med tætte vægge, smalle sving og den samme type dæk.
Banen i Montreal er en smule hurtigere end den i Monaco, hvilket betyder, at de skarpe sving vil blive endnu sværere at navigere igennem. Specielt i den ene sektion, hvor den verdenskendte ’Wall of the Champions’ har fået verdensklasse kørere til at ligne amatører.
- Banen er sammenlignelig på den måde, at det kræver store nosser i Canada. Det er virkelig en dejlig bane at køre. Når murene er så tæt på banen, så bliver det altid meget mere spændende, siger Kevin Magnussen i en Haas-pressemeddelelse.
Selvom Circuit Gilles Villeneuve er den samme type bane med masser af stop-and-go, så giver hastigheden på banen problemer i forhold til bremserne, der skal bruges hårdere samtidigt med, at der er kortere nedkølingstid før næste sving.
- Det er en bumpet bane, hvor man skal bremse på de helt rigtige tidspunkter.
- Jeg vil sige, at den sidste chikane er ret fed – fordi det er en bumlet vej, og du er nødt til at være meget præcis, når du drejer ind i svinget, og så har man på ydersiden den berømte Wall of the Champions, og det er altid spændende.
Det canadiske grandprix køres på søndag klokken 20.00.
Ekstra Bladet i eksklusivt interview med Günther Steiner: Eksklusiv snak med Haas-boss: Kevin, kritikerne og kollegaen
En bitter kamp om penge udspiller sig i retssalen: Kevin-retssag udstiller iskoldt forhold: Se de afslørende sms'er
Kevin må overlade sin racer til Ferrari-kører: Ferrari-reserve bænker Kevin: Her er Haas' simple forklaring