Magnussen om badboy-image: Har ikke overskud til fnidder

Kevin Magnussen gider ikke høre mere brok om sin kørestil. Stort interview i F1-magasinet

Kevin Magnussen slæbte specielt i 2017 og 2018 rundt på et image som Formel 1-feltets 'badboy' - ham, der ofte var indblandet i ballade og (for) ofte skulle stå ret for dommerne.

- Kevin har gjort sig upopulær hos mange, sagde den tidligere topkører og nuværende ekspertkommentator Jacques Villeneuve til Ekstra Bladet i oktober 2017 i en periode, hvor flere af konkurrenterne i feltet var efter danskeren.

Der var også mumlen om Kevin Magnussens kørsel ved enkelte lejligheder i 2018, men inden 2019-sæsonen er danskeren en af de kørere, der er blevet straffet mindst af dommerne i de seneste 12 måneder.

Han starter 2019 med bare to klip i licensen, og kun Lewis Hamilton og Charles Leclerc (begge nul) har færre klip, mens to af Magnussens skarpeste kritikere, Nico Hülkenberg og Pierre Gasly, hver har fire klip. Teamkammeraten Romain Grosjean topper sammen med Max Verstappen og Lance Stroll listen med syv strafpoint.

Derfor tager danskeren også afslappet på udsigterne til fornyede diskussioner i 2019, hvor der venter nye, skarpe dueller begyndende i Melbourne i Australien om to uger.

- Jeg har ikke overskud til alt det fnidder. Jeg glemmer sådan noget rigtig hurtigt. Jeg ved ikke, om der er nogen af de andre, der bærer nag - det må du spørge dem om. Jeg gør ikke rigtig noget for at lægge mærke til, om de har, siger Kevin Magnussen med et smil til Formel 1-magasinet.

Du kan læse hele interviewet med Kevin Magnussen og komme meget tættere på danskerens forventninger til 2019 og til hver enkelt af de 21 baner i Formel 1-magasinet 2019, der er på gaden nu.

I magasinet finder du også et stort interview med de to andre F1-danskere Emilie Rath og Christian Lundgaard, der henholdsvis er en del af Mercedes-teamet og på ungdomsholdet hos Renault.

Vi bringer et stort interview med verdensmester Lewis Hamilton, er en tur i saunaen med den sympatiske finne Valtteri Bottas og bringer selvfølgelig alle detaljer og har de bedste ekspertanalyser af de 21 baner og de 10 teams, 20 kørere og deres styrker, svagheder og muligheder i 2019.

Det og meget mere finder du i Formel 1-magasinet 2019 - køb det hos din lokale bladforhandler.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere