Nedtur: Motorbrok dyrt for Kevin

Kevin Magnussen tilbragte størstedelen af første træning i garagen på grund af problemer med motorenheden

Kevin Magnussen nåede ikke at køre en flyvende omgang under første træning. Foto: Darko Bandic/POOL/AFP/Ritzau Scanpix
Kevin Magnussen nåede ikke at køre en flyvende omgang under første træning. Foto: Darko Bandic/POOL/AFP/Ritzau Scanpix
Følg Formel 1

Billedet snyder, for der var ikke mange chancer for fotograferne til at forevige Kevin Magnussen under første træning før Steiermarks Grand Prix, den anden udgave af løbet på Red Bull Ring har fået navn efter regionen i Østrig.

Danskeren nåede kun tre installationsomgange, før han måtte parkere sin Haas i garagen.

- Jeg har et motorproblem. Sving fire, sagde han over radioen.

- Vi ser det, lød svaret, hvorefter Magnussen blev kaldt i pit til nærmere undersøgelse.

Det viste sig at være brok med hybrid-systemet, hvilket krævede udskiftning af batteriet. Mekanikerne blev færdige, ligesom det ternede flag blev vist, så Magnussen nåede ikke endnu en installationsomgang, men skulle være klar til anden træning.

Ønsker stor Ferrari-fest

For en uge siden missede Romain Grosjean første træning, da hydraulikken drillede.

Fokus for Haas i fredagens træninger er at få styr på løsninger til bremsekølingen, så de er i stand til at gennemføre løbet ...

Sergio Perez var hurtigst mand i sin Racing Point. Tiden blev sat på blødeste dæktype, som kun få teams benyttede.

Følg anden træning LIVE på ekstrabladet.dk fra klokken 15.00

F1-manager: Trumfer, du skal have

Debriefing fra Østrig: Ferrari-deal giver bagslag

Seneste nyt

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.

Langt de fleste pampere ender heldigvis med at blive drivvåde