Regelændringer skal gøre Formel 1 tættere

Fra næste sæson skal det være nemmere at overhale, så Formel 1-grandprixerne får maksimeret spændingen

Max Verstappen (bagerst) er glad for at overhale. Nu kan han se frem til, at det bliver nemmere. Foto: Luca Bruno/AP
Max Verstappen (bagerst) er glad for at overhale. Nu kan han se frem til, at det bliver nemmere. Foto: Luca Bruno/AP

Formel 1-grandprixerne skal være tættere, så spændingen intensiveres. Det skal lokke flere fans til.

Med dette argument har Den Internationale Motorsportsunion (Fia) vedtaget en række ændringer, der vil træde i kraft fra næste år.

Det skete på et møde mandag, hvor Formel 1-holdene med elektroniske stemmer skabte flertal for beslutningen.

Regelændringerne er designet til at gøre det nemmere at overhale.

Max Verstappen (bagerst) er glad for at overhale. Nu kan han se frem til, at det bliver nemmere. Foto: Luca Bruno/AP
Max Verstappen (bagerst) er glad for at overhale. Nu kan han se frem til, at det bliver nemmere. Foto: Luca Bruno/AP

Blandt andet vil bilernes aerodynamik blive forenklet. Bilerne vil få frontvinge med et større spænd, forenklede bremser og bredere bagvinge.

Formel 1-ejeren Liberty Media har taget godt imod forslaget, så det altså kan realiseres fra 2019, lyder det i en meddelelse fra FIA.

Flere steder i Formel 1-verdenen bliver ændringen mødt med tilfredshed. Kort efter meddelelsen fra FIA markerede den tidligere verdensmester Nico Rosberg sig.

- Et meget vigtigt træk, skriver Rosberg på Twitter.

Der er kørt fire grandprixer i denne sæson. Det næste afvikles i Barcelona 13. maj.

Foto: Jan Sommer Formel 1 - 1. maj. 2018 - kl. 13:05 Kompromisløs Kevin med kontant melding: Jeg vil dø i bilen

Se også: Haas-bossen var trist: Vi SKAL gøre det bedre

Grosjean får det fortsat ikke til at spille i 2018. Foto: All Over Press Sport og Spil Watts dom: Det var ikke smart - Grosjean flopper igen

Kevin Magnussen i debat Ayao Komatsu (t.v.), mens Haas' nye  dækspecialist Hiroshi Tomitsuka lytter med. Foto: Jan Sommer Sport og Spil Chefingeniørens forklaring: Stor forskel på Kevin og Romain

3 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere