Renault med ny 'sexet' 2017-racer: Her er deres ambitiøse mål

Nico Hülkenberg og Jolyon Palmer skal mindst køre en femteplads hjem i konstruktør-VM

Renaults tekniske chef Bob Bell forventer, at den nye racer er fem procent bedre og vil køre 3,5-4 sekunder hurtigere pr. omgang. Foto: Handout Renault Sport
Renaults tekniske chef Bob Bell forventer, at den nye racer er fem procent bedre og vil køre 3,5-4 sekunder hurtigere pr. omgang. Foto: Handout Renault Sport

2017 er sæsonen, hvor duoen Nico Hülkenberg og Jolyon Palmer skal bringe Renault op i midterfeltet. Placeringer på podiet kan vente til 2018, men til denne sæson skal det franske teams slutte, som Williams gjorde i fjor.

- Målet er meget simpelt, når vi for første gang har en bil, som er udviklet af os selv. Vi forventer at blive nummer fem i mesterskabet, fastslog Renault Sport-præsidenten Jerome Stoll, da Renault i London præsenterede sin R.S.17'er.

Den første rigtige Renault-racer, siden den franske bilgigant for godt et år siden overtog Lotus.

- Den ser sexet ud! Da jeg så den i vindtunnelen for første gang, var jeg meget imponeret. Jeg er meget glad for at være en del af det her. Der er masser af arbejde forude, og begge parter ser frem mod et positivt og langvarigt forhold, sagde Nico Hülkenberg i forbindelse med offentliggørelsen af bilen.

Udover Kevin Magnussen har Esteban Ocon også forladt teamet, så ved siden af Nico Hülkenberg og Jolyon Palmer blev russiske Sergej Sirotkin præsenteret som ny tredjekører og reserve.

Kørerne vil i denne sæson få hjælp i kulissen af en af Formel 1's giganter. Den firedobbelte verdensmester Alain Prost skal med til næste uges test og skal hjælpe teamet med sine input.

Prost får ikke så omfattende en rolle, som Niki Lauda har hos Mercedes og vil ikke være til stede ved samtlige løb. Alligevel bliver han nu en del af teamet, hvor han til sammenligning sidste år blot var gæst fra tid til anden.

Artiklen fortsætter under billederne:

Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
 

Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport

Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
 

Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
Renaults Formel 1-racer til 2017-sæsonen: R.S.17. Foto: Handout Renault Sport
 

Saniz Jr. spøger allerede
Mandag præsenterede Renault en ny sponsor, den spanske forsikringsgigant Mapfre. Samarbejdet underbygger forlydender om, at Carlos Sainz Jr. allerede har indgået en forhåndsaftale med Renault for 2018.

Hvis Red Bull ikke ønsker at forfremme den spanske Toro Rosso i løbet af den kommende sæson, får han efter al sandsynlighed lov til at rykke til et større team. Allerede i slutningen af sidste sæson gik der rygter i Formel 1-paddocken om, at Sainz forhandlede med franskmændene om 2018.

Den velinformerede spanske sportsavis AS konstaterer da også, at samarbejdet styrker den talentfulde spaniers position hos Renault. Nico Hülkenberg har underskrevet en toårig kontrakt, mens Jolyon Palmer skal imponere for at sikre kontraktforlængelse.

Se også: Surt show, Kevin: Renaults nye motor matcher Mercedes

Formel 1 - 17. feb. 2017 - kl. 10:52 Første 2017-racer lækket - så sexet bliver Formel 1

Se også: Antyder rod i Renault-top: Tingene er simplere nu

En ny sæson betyder farvel til RS16'eren ...

 

 

Foto: Jan Sommer Sport og Spil Hele historien: Derfor endte Kevins franske romance

Se også: Faderen afslører: Sainz havde besluttet sig for Renault

60 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Formel 1
Mest læste i Formel 1
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere