Sådan er Kevins opskrift på Renault-succes

Kevin har taget første stik i den interne duel mellem ham og Jolyon Palmer, og det er også kravet, at danskeren skal vinde den kamp, hvis han vil sikre sig sædet fremover

Kevin Magnussen har indtil videre vist sig hurtigere end sin teamkammerat Jolyon Palmer. (Foto: Jan Sommer)
Kevin Magnussen har indtil videre vist sig hurtigere end sin teamkammerat Jolyon Palmer. (Foto: Jan Sommer)

SHANGHAI (Ekstra Bladet): Hos McLaren lærte Kevin Magnussen lektien på den hårde måde. Om end den sportslige ledelse havde fortalt ham, at sædet var hans ved siden Fernando Alonso, valgte bestyrelsen den bedre scorende og mere salgbare Jenson Button.

Fejl i første sving til sæsonpremieren kostede kvalifikationen og en punktering selve løbet, så Jolyon Palmer tog første stik i den interne kamp på Renault.

Med sin ringe præstation i Kina endte Palmer med at hjælpe Kevin, mener Jason Watt. (Foto: Jan Sommer) Formel 1 - 18. apr. 2016 - kl. 14:26 Kevin-rival slagtet: Grænser til det pinlige, Palmer

Siden har danskeren domineret. Hvilket også er kravet, hvis han på længere sigt skal være en del af Renault, som den administrerende Cyril Abiteboul lægger op til.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at du skal være bedre end din teamkammerat. Det kommer til at være afgørende for teamets, for det er klart, at de vælger den bedste, siger Kevin Magnussen til Ekstra Bladet.

- Hvis der skal en ny kører ind, vælger de den dårligste af de to fra. Men det er ikke det eneste. Det gælder om at være den bedste racerkører på gridden. Der har jeg noget erfaring at hente endnu, som tæller for rigtig meget.

Se også: Lilleputten var glad: Fedt at jagte Magnussen

Danskeren forventer, at det første og fremmest er på banen, slaget skal slås. Et af argumenterne for Jenson Button var i sin tid, at han var bedre på en plakat.

- Jeg er i et team, hvor den kommercielle del betyder mindre. Og det er en af de ting, jeg rigtig godt kan lide ved det. Det er et team, som er her for det sportslige. Det har med et brand at gøre ikke så meget de individuelle i teamet.

- Der er ikke en, som ejer teamet. En kører, der er vigtig. Her er det brandet. Renault vil gerne ud og vise sit brand.

- Det kommercielle i kørerne har ikke lige så meget at sige, som det havde hos McLaren. Hos McLaren sælger de rigtig meget kørerne - selvfølgelig også teknologi - men det er meget kørerne, som trækker læsset. Her er det et brand, siger Kevin Magnussen.

TV: Se højdepunkterne fra løbet i Kina.

Eksperterne mener, at Kevins racer er for dårlig. Se med her.

18 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere