Sandheden bag F1-mystik: - Han blev rasende

Marcus Ericssons IndyCar-boss forklarer, at svenskeren ikke er helt tilfreds med situationen i weekenden, hvor han blev snydt for Formel 1-comeback

Marcus Ericsson blev snydt for F1-comeback i weekenden. Foto: Jan Sommer/Polfoto
Marcus Ericsson blev snydt for F1-comeback i weekenden. Foto: Jan Sommer/Polfoto

Se også: Medie: Akut F1-rokade - spektakulært comeback

Det var en stor ting sidste torsdag, da motorsportssitet racer.com var sikker i sin sag og meldte, at svenske Marcus Ericsson droppede weekendens IndyCar og skulle tilbage til Formel 1 for at køre for Alfa Romeo i det belgiske grandprix.

Det var rigtigt nok, at svenskeren ikke kunne være med i Indycar-løbet og tog til den belgiske Spa-bane, men han var ikke med i løbet, men kun kaldt ind som reserve.

Nu fortæller hans boss på det amerikanske IndyCar-team, Arrow Schmidt Peterson, til Motorsport, hvad der er sandheden bag historien.

- Jeg ved ikke, hvad der sker hos Alfa Romeo, for til mig sagde de fra start, at Räikkönen var helt uden chance for at kunne køre i Belgien, og derfor behøvede de Marcus, siger team-boss Sam Schmidt ifølge Expressen.

- Og så tog han af sted, men fik ikke lov at køre. Jeg tror, at han blev ret så rasende, for han vil køre sin chance, og han har kørt godt på det seneste, siger Schmidt.

Artiklen fortsætter under billederne

Marcus Ericsson i sidste sæsons Sauber. Foto: Jan Sommer/Polfoto
Marcus Ericsson i sidste sæsons Sauber. Foto: Jan Sommer/Polfoto

Marcus Ericsson i november-løbet i Brasilien. Foto: AP/Andre Penner
Marcus Ericsson i november-løbet i Brasilien. Foto: AP/Andre Penner

Se også: Svensk storhedsvanvid: Han er bedre end Kevin

Marcus Ericsson blev før sæsonen kasseret hos Alfa Romeos Formel 1-team, men har stadig kontrakt som tredjekører og ambassadør, så derfor var han oplagt at kalde ind, selvom det kostede et løb i IndyCar-serien.

- Vi ville gøre Alfa Romeo en tjeneste og syntes, at det ikke var det store problem, da Marcus er på 17. pladsen i Indy-serien, og vi ville gerne være søde, siger Schmidt.

Det var forventet, at Ericsson skulle afløse Antonio Giovinazzi, der har kørt en skuffende sæson, men det var altså i virkeligheden finske Kimi Räikkönen, han skulle afløse for et enkelt grandprix.

Marcus Ericsson har i Formel 1 kørt for Caterham og Sauber, der før sidste sæson skiftede til Alfa Romeo-navnet. I 97 grandprix'er er det blevet til 18 point for den tidligere mester i japansk Formel 3, der røg ud op til denne sæson og altså ikke fik comeback i weekenden.

Sådan ser holdopstillingen sandsynligvis ud for Haas i 2019, hvilket kan gå begge veje for Kevin Magnussens karriere. Foto: Glenn Dunbar/LAT Images Sport og Spil Debriefing fra Spa: Unik, men risikofyldt chance til Kevin

Charles Leclerc viste høj klasse. Foto: John Thys/Ritzau Scanpix Sport og Spil Watt fælder dom: Scorer topkarakter efter historisk bedrift

Se også: Formel 1-svensker: Frustrerende at være dårligst af alle

16 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere