Når Haas har produceret en rigtig hurtig bil, har rivalerne hurtigt givet den øgenavnet 'Den hvide Ferrari' på grund af det tætte samarbejde med italienerne.
Viser årets VF-23'er sig at være så god, som teamet håber, vil de i denne sæson kalde den for en sort Ferrari.
Som det første team på gridden afslørede Haas tirsdag eftermiddag, hvordan deres nye bil ser ud.
Titelsponsoratet med Moneygram viser sig tydeligt.
Tidligere har Haas-bilen været malet i grå, røde og dominerende hvide farver, før Uralkali-sponsoratet i en sæson fik den til at ligne det russiske flag.
Moneygram-aftalen, som får Haas til at nærme sig Formel 1's budgetloft, introducerer sort.
- Jeg var meget glad for at byde Moneygram velkommen som titelpartner fra 2023-sæsonen og fremover, og det er spændende at se vores første farver sammen som Moneygram Haas F1 Team, siger teamejer Gene Haas.
- Vi er på vej ind i en ny sæson med nogle stærke hold-præstationer sidste år og tilbagevenden til pointscorende positioner i ryggen. Målet for 2023 er naturligvis at gøre det mere stabilt, og med Kevin Magnussen og Nico Hülkenberg er jeg overbevist om, at vi har en erfaren kørersammensætning, der er mere end kapabel til at levere de point om søndagen, siger Gene Haas.
Teamchef Günther Steiner var i weekenden på besøg til Rolex 24 timer på Daytona, hvor han blandt andet så Romain Grosjean blive sat til vægs i GT-klassen af nordjyske Marco Sørensen.
Men for Steiner kan den nye sæson ikke komme hurtigt nok.
- Jeg deler alles entusiasme omkring afsløringen af farverne, men nok så vigtigt er det en ting i sæsonoptakten, som betyder, at vi er et skridt tættere på at køre racerløb, siger teamchefen.
- Det er en spændende tid på året for Formel 1, og det er godt, at vi er tidligt ude for at vise farverne. Men vores fokus er fast rettet mod at få VF-23'eren på banen. Vi har virkelig noget at bygge på efter præstationerne sidste år, siger han.
Kort efter nytår gik Haas-mekanikere i Italien i gang med at samle VF-23’eren for første gang.
De offentliggjorte billeder er computer-skabte, og intet team afslører rigtig interessante detaljer, før bilerne rammer banen første gang.
Der er ingen grund til at give rivaler fikse idéer, hvis man har fundet på noget smart hen over vinteren.
Billederne tyder dog på, at både Haas og dermed også Ferrari holder fast i deres koncept med brede sidekasser med fordybninger. Men der er ingen garantier for, at det er tilfældet.
Navngivningen af bilen følger traditionen hos Haas. 23 refererer til året, mens VF refererer til Gene Haas' virksomhed, der producerer CNC-maskiner. Haas første maskine fra 1988 hed VF-1.
HER KAN DU læse mere om, hvilke krav Günther Steiner stiller til Kevin Magnussen i 2023 - og her hvordan ingeniørerne håber, at Nico Hülkenberg vil gøre danskeren bedre