Stadig ikke tilfreds: Men her imponerede Kevin sin chef

Haas-teamchefen Günther Steiner ville gerne have været fra Aserbajdsjan med to biler i top-ti og yderligere et point

Foto: Imago/ All Over Press
Foto: Imago/ All Over Press

Haas-teamchefen Günther Steiner er en ambitiøs mand, som man ikke lige stiller tilfreds. Når løbet udvikler sig som i Baku, skal hans kørere være der til at plukke de lavthængende frugter.

Syvendepladsen til Kevin Magnussen var det optimale resultat for den side af garagen, men målet hos Haas er nu to biler i pointene hver eneste gang. Den sidste pointgivende placering overlod Romain Grosjean til Saubers Pascal Wehrlein på grund af et ekstra pitstop, der var nødvendigt af sikkerhedsmæssige årsager.

- Vi er der hele tiden. Nogle gange gør vi vores weekender sværere, end de behøver. Vi kommer herfra med seks point. Det er godt, men det kunne have været mere. Romain kunne have sluttet på en solid tier, og det havde givet et point mere, sagde Günther Steiner, da han efter løbet gjorde status over for den skrevne presse.

Hos Haas har Kevin Magnussen hurtigt fået et ry som en ægte racerkører, der stråler om søndagen. Aserbajdsjans Grand Prix styrkede den opfattelse.

Günther Steiner i snak med Nico Hülkenberg. Renaults tysker udgik, efter han klippede sin egen front. Foto: Imago/ All Over Press
Günther Steiner i snak med Nico Hülkenberg. Renaults tysker udgik, efter han klippede sin egen front. Foto: Imago/ All Over Press
 

Danskeren var oppe som treer hjulpet af en aktion, teamchefen lagde særligt mærke til. Og det var ingen skam, at Esteban Ocon samt begge Mercedes og en Ferrari senere slap forbi.

- Force India er en god bil, og på den her bane er de bare hurtigere end os. Men Kevin kørte et godt løb, og især hans overhaling af Massa og Hülkenberg var ret imponerende, siger Günther Steiner.

Begge Haas-kørere havde problemer med bremserne, og mod slutningen af løbet måtte Kevin Magnussen også spare på dem og slippe gassen tidligt før svingene, så de kunne holde hjem.

Bremserne var skyld i, at Romain Grosjean smed tiendepladsen, men ved det ekstra pitstop viste det sig, at det var en sensor, den var gal med.

Kevin Magnussen sniger sig foran to rivaler med en overhaling. Foto: Imago/ All Over Press
Kevin Magnussen sniger sig foran to rivaler med en overhaling. Foto: Imago/ All Over Press
 

- Bremse-pedallen blev meget lang, og data viste, at skiven var slidt. Det er sket før, så i vores situation var vi nødt til at stoppe bilen og tjekke. Det var ikke Romains dag. Bremsedisken var ikke færdig, men sensoren var nede.

- Når i tvivl, så sikkerhed først, og vi var ikke sikre. Hvis den var slidt ned, er det farligt at køre ind i sving et med mere end 300 km/t. Vi havde jo nogle fejl sidste år, siger Günther Steiner.

- Vi ville gerne have det point, men ikke SÅ meget!

 

Næste grandprix køres på Red Bull Ring, som er endnu en powerbane, der er hård ved bremserne og med et layout, som ikke umiddelbart passer Haas. Sandsynligheden for både Kevin Magnussen og Romain Grosjean i pointene inden sommerpausen er væsentlig større på Silverstone eller i Ungarn.

- Jeg forventer en hård weekend i Østrig. Vi forbereder os så godt som muligt, siger Günther Steiner.

Kevin Magnussen sluttede foran Carlos Sainz. Foto: Imago/ All Over Press
Kevin Magnussen sluttede foran Carlos Sainz. Foto: Imago/ All Over Press
 

Se også: Kevins makker klager: Træt af at blive udstillet

Se også: Tordner mod ung team-kammerat efter kollision: 'Totalt uacceptabelt'

Se også: VM-favoritter i verbal fight: 'Han er en skændsel'

Se også: Et fantastisk show: 'Vi er bare glade for Kevin'

Se også: Kevin i syvende himmel: 'Et mirakel'

23 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere