Sidste år var Haas den helt nye dreng i F1-klassen, og amerikanerne var ikke bange for at gøre tingene på deres egen facon.
Haas' første F1-bil var bygget af et chassis fra italienske Dallara, mens motorerne kom fra Ferrari. Den model gjorde, at Haas hurtigt kom i spil til at hente point.
Nu kommer Kevin Magnussens kollega, Romain Grosjean, med en opsigtsvækkende melding, for han er overbevist om, at Haas ville være i stand til at bygge sin egen F1-bil op fra bunden.
- Lige nu bruger vi denne model, men jeg ved ikke, hvad fremtiden bringer. Vi har en fabrik i Kannapolis (I North Carolina, USA, red.), der er klar til Formel 1 og til at bygge en bil, siger den franske stjerne til Autosport.
- Man kan ikke udvikle selv det første år, for bilen er for kompleks. Hvis vi kan være lige efter Ferrari, så er det godt nok. Så er jeg glad.
Men selvom Haas kunne være i stand til levere varen på egen hånd, så mener Grosjean, at samarbejdet med Ferrari har været en succes i debut-sæsonen.
- Det har været fedt at arbejde sammen med Ferrari, og jeg har lært systemet og ingeniørerne at kende, siger han og fortæller, at holdet ikke ville være, hvor de er nu, hvis det ikke havde været for de italienske partnere.
Udover hovedkvarteret i USA så har det amerikanske hold i Banbury, der ligger mellem London og Birmingham. Den fremskudte base gør især nytte, når der køres løb i Europa.
Se også: Tommel op fra Big Mag: Som far er jeg vild med Haas
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.