Klavs Bruun satser på fast stamme til håndbold-VM

Landstræner Klavs Bruun Jørgensen har sat navne på 16 spillere, der skal kæmpe for Danmark ved VM i Japan

Håndboldlandsholdet tager i november hul på VM i Japan, og det bliver en fast stamme af spillere, der skal forsøge at skaffe dansk succes.

Det fremgår af Dansk Håndbold Forbunds (DHF) pressemeddelelse.

Landstræner Klavs Bruun Jørgensen har udtaget de 16 spillere, der skal med til slutrunden, mens yderligere to spillere tages med som reserver.

Først senere på året sættes der navne på de to potentielle indskiftere.

- Vi har haft denne gruppe som en fast stamme omkring landsholdet i et langt stykke tid, og her har de overbevist os om, at de er de bedste til at løse opgaven, siger Klavs Bruun Jørgensen til DHF's hjemmeside.

- Vi er meget tilfredse med det, vi har set i de seneste landsholdssamlinger, og ikke mindst den udvikling de 16 spillere har været igennem over en lang periode.

I modsætning til EM-truppen fra sidste år er Odense-spillerne Nadia Offendal og Mette Tranborg blandt andre gledet ud. Sidstnævnte pådrog sig i februar en alvorlig knæskade og har ikke været i kamp siden.

Landstrænerens VM-trup tæller følgende 16 spillere:

Målvogtere: Sandra Toft og Althea Reinhardt.

Stregspillere: Stine Bodholt, Kathrine Heindahl og Sarah Iversen.

Fløjspillere: Lærke Nolsøe, Freja Cohrt, Trine Østergaard og Simone Böhme.

Bagspillere: Stine Jørgensen, Anne Mette Hansen, Line Haugsted, Kristina Jørgensen, Mie Højlund, Lotte Grigel og Louise Burgaard.

Landsholdet skal mødes 18. november, hvor der vil være træning og medieaktiviteter. Herefter rejser holdet til Okinawa, hvor der venter en kort træningslejr før første kamp mod Australien den 30. november.

Foruden Australien er Danmark havnet i en indledende gruppe med Sydkorea, Tyskland, Brasilien og Frankrig.

Turneringens semifinaler spilles 13. december, mens der er bronzekamp og finale to dage senere.

0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i sport
Seneste i sport
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere