Cool nok, Emil - men du er færdig i OB!

 

Flyvende Emil Larsen, der risikerer hård landing efter svineren til OB-fansene. Foto: Lars Poulsen
Flyvende Emil Larsen, der risikerer hård landing efter svineren til OB-fansene. Foto: Lars Poulsen

Et lille tip til OB’s fanshop: Kør bare udsalg på alle trøjerne med Emil Larsen på ryggen!

Efter offensivspillernes sviner til OB-fansene er det nemlig mere end svært at se Emil Larsen have en stor fremtid hos ’de striwede’.

’De kan ikke lide mig – og jeg kan ikke lide dem’, lød det fra Emil Larsen i et tv-interview på TV3 Sport – og dermed krydsede Emil Larsen en grænse, hvor der ingen vej er tilbage. Han skal hurtigst muligt finde sig en ny klub og OB bør også være interesserede i, at skibe kantspilleren af.

Se også: OB-profil i krig med fans: Jeg kan ikke lide dem

Selvfølgelig er det ikke klubbens fans, der bestemmer hvem der skal være i OB, men forholdet mellem Emil Larsen og klubbens fans ligner noget, der ikke kan genoprettes.

OB-fansene slagter Emil Larsen for dårlig attitude og elendige præstationer. Det er deres ret – og de er ikke helt skævt på den. Omvendt forventer Emil Larsen selvfølgelig noget opbakning. Også i modgang.

Et eller andet sted, så har undertegnede stor respekt for Emil Larsens udmelding.

Der må trods alt være en grænse for, hvor meget pis man skal tage imod – også selv om man er en højt betalt fodboldspiller og fansene er i deres gode ret til at kritisere lige så tosset de vil.

Se også: Den bane er mere til monstertruck end fodbold, Brøndby!

Vi er ofte ved at brække os over kedelige, forudsigelige og intetsigende interviews efter kampene, så også på den led så stod Emil Larsen for Superligarundens detalje – og det er værd at løfte på hatten over.

I virkeligheden tager han jo OB-fansene alvorligt ved ikke bare at glide af på deres kritik. Han har lyttet og kom med sin egen respons.

Selvfølgelig sidder OB-ledelsen og skummer over Emil Larsen og med rette. Københavnerknægten har i hvert fald ikke gjort det nemmere for OB-toppen at sælge OB-projektet til deres fans, men man kan også spørge sig selv, om de har gjort noget for at stoppe fansenes kampagne mod Emil Larsen?

Se også: OB-fighter advarer: Nedrykning er blevet mere virkeligt

Bundlinjen herfra er i hvert fald, at det var en både modigt og cool reaktion. Lidt barnligt? Tjae, måske, men ærligt.

Det ændrer ikke ved, at Emil Larsen ligner ’Dead man walking’ i OB – og selvom han ikke ligefrem spiller til den frikøbsklausul på 1 mio. Euro han har, så må begge parter finde en løsning, så et ulykkeligt partnerskab bliver opløst.

Emil Larsen selv? Ja, han skal passe på, at han ikke bliver den utilpassede knægt, der skaber flere problemer end lækre detaljer.

Se Emil Larsens sviner til fansene:

31 kommentarer
Vis kommentarer