Skal vi så droppe det Awaykort?

FCK underminerer sit eget Awaykort. Man kan nemlig sagtens gå ind på den ene af FCK’s to tribuner til udekampen i Farum i dag. Hvad er så meningen med Awaykortet spørger ekstrabladet.dk’s fankommentaror

FCK-fans i Parken. Til udekampen i aften mod FCN kan man komme ind uden away-kort. Helt modsat normal praksis. (Arkivfoto: Thomas Sjørup)
FCK-fans i Parken. Til udekampen i aften mod FCN kan man komme ind uden away-kort. Helt modsat normal praksis. (Arkivfoto: Thomas Sjørup)

Ja, jeg beklager, at det her primært er en FCK-klumme i dag. Men det er det så alligevel ikke helt. For debatten og tilstanden omkring behandling af fans er noget, der vedrører mange danske fans. Det så vi senest i den famøse aftale, som Aab, AGF, OB og Brøndby med hovedet under armen drønede med ind i efter den spredte ballade og mere systematiske nødblusafbrænding i Aalborg i marts.

Og når jeg som fan konstant skal høre på, at der bare 'skal mere registrering og hårdere straffe' og fanden og hans pumpestok til - for så skal vi nok få løst problemerne, så må jeg altså tage sig godt og grundigt til hovedet, når jeg opdager, at hele Awaykortsystemet undermineres godt og grundigt. Og af hvem? Af FCK selv.

For som det er nu, så kan alle og enhver gå ind på den 'familietribune', FC København har til rådighed i Farum i aften.

Det skriver FCN på klubbens hjemmeside.

Og de bekræfter glade og gerne, når man som FCK-fan ringer og siger, at man ikke har fået et Awaykort endnu og spørger, om man så godt kan gå ind på FCK-familietribunen.

Det fungerer således, at FCK har to afsnit i Farum. På det ene – den man kalder 'stemningstribunen' skal man vise Awaykort. På den anden - 'Familietribunen' - der skal man ikke vise Awaykort.

Hvad er så pointen med awaykortet, hvis dem, der ikke vil registreres bare kan smutte derind?

Hvorfor så overhovedet have Awaykortet?

Hvad er idéen med offentligt at sige, at man ved præcis, hvem der er inde og se FCK’s kampe gennem dette registreringssystem, når det ikke passer?

Og hvad i alverden var idéen med at gå helt bananas i Aarhus og nægte FCK-fans indgang til hele stadion med trusler om, at man ville blive smidt ud, hvis man blev forsøgte – når man så kører denne her underlige stil i Farum?

Spørgsmålet står tilbage - Hvad skal vi med det kort, hvis det alligevel ikke bliver brugt?

Seneste nyt

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.

Langt de fleste pampere ender heldigvis med at blive drivvåde