Bliv her lidt endnu, Caroline

Wozniacki burde som sportskvinde ramme toppen nu, og hun har stadig så meget at byde på, at hun skal forfølge sin drøm lidt endnu

Du må ikke kysse drømmen væk endnu, Caroline. Foto: All Over Press
Du må ikke kysse drømmen væk endnu, Caroline. Foto: All Over Press

Er vi midt i at overvære Caroline Wozniackis sidste forsøg på at vinde den grand slam, som efter erobringen af førstepladsen har været hendes udtalte drøm for tenniskarrieren?

Det er i alt fald det lidt skræmmende og påtrængende scenarie, som hendes far og træner, Piotr Wozniacki, nu smider i hovedet på os. Og Caroline gør bestemt ikke meget for at dementere det.

Piotr smider bombe: Caroline stopper snart

I så fald vil det måske ikke komme så meget bag på mig som på så mange andre. For det harmonerer meget godt med de signaler, hun har udsendt i årevis. Om at hun vil trække sig tilbage tidsnok til at blive en ung forælder, der kan være en lige så fysisk aktiv en af slagsen, som hun selv har haft glæde af det som barn.

Om der lurer en mand i kulissen, aner jeg ikke.

Det med pengene behøver vi vist ikke at tale om. Hun har tjent rigeligt til at brødføde en familie med 16 børn frem til år 2099.

Jeg fornemmer på hende, at hun på det seneste har holdt en række møder, som ikke handler om at slå til en tennisbold. Også det kan indikere, at et karriereskift er nært forestående.

Kåd Caroline: Arthur Ashe er min dagligstue

Når jeg alligevel håber, at hun ikke trækker stikket nu, er det fordi, jeg synes, at hun stadig har så meget mere at byde på med en ketsjer i hånden.

Vel er hun slidt efter mange år i fitness-lokalet, på trænings- som på kampbaner, og vel er skaderne ved at være lidt frustrerende hyppige.

Men Caroline burde som 26-årig blomstre lige nu som tennisspiller.

Hun har stadig tempoet i sig, hun har føjet nye facetter til sit spil, og nu har hun også samlet den rutine, der kan være så altafgørende i tilspidsede kampsituationer.

Cool Caroline cruisede sig i kvartfinalen

I hendes aktuelle udgave vil hun da også være en udfordrer i de fire grand slams næste år. Og det næste igen.

Og hvad med os stakkels, sportsgale danskere, der har så få verdensstjerner at følge?

Det spørgsmål skylder hun selvfølgelig ingen at svare på, men jeg håber, at hun nøje overvejer, om det virkelig er allerede nu, hvor hun ikke har udtømt sine muligheder for at skrive tennishistorie.

Hun ved jo godt, at grand slam-vindere huskes længere end slam-løse verdens-ettere.

Måske kommer svaret allerede i denne uge. For står hun lørdag med pokalen inde i sin anden dagligstue på Arthur Ashe, giver det nok sig selv.

Seneste nyt

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.

Hvis krigen og katastroferne kommer, hvad skal vi mennesker så gøre?