Annonce:
Annonce:

Efter Carolines afskeds-sviner: 'Vreden havde hobet sig op'

- Selvfølgelig skal en tilbagevendt dopingsynder ikke belønnes, men Sharapova har så stor kommerciel værdi, at etik bliver en biting, mener Ekstra Bladets tenniskommentator

Hør Wozniackis udtalelser her. Video: AP/SNTV
Annonce:

’Nå, nu tabte Caroline Wozniacki igen, og straks skulle det går ud over nogen andre. Nu får hendes nederlag igen en udefrakommende årsag’.

Sådan har flere givetvis tænkt, da hun langede ud efter de folk, der styrer hendes erklærede favoritturnering, US Open.

Det er bare ikke rigtigt, for hun var faktisk fuld af anerkendelse overfor en modstander, der havde spillet en eminent kamp.

Så nej, det var ikke bare en gigantisk finke, der røg af panden i nederlagets stund.

Den vrede havde hobet sig op, fra hun tirsdag aften så, at hun var blevet placeret på den vel nok mest ydmyge bane på anlægget, og Caroline Wozniacki er altså fuldt bevidst om, hvilken vægt hendes ord får, når hun lufter kras kritik i det offentlige rum.

Og helt særligt da, når navnet ’Maria Sharapova’ indgår.

Annonce:

Få i miljøet har modet til at ytre den slags ’majestætsfornærmelser’. Og der er efter min mening bund i begge hendes pointer.

Den danske verdensstjerne tabte med 2-6, 7-6, 1-6 til russiske Ekaterina Makarova. Foto: AP
Den danske verdensstjerne tabte med 2-6, 7-6, 1-6 til russiske Ekaterina Makarova. Foto: AP

Jeg var ikke den eneste i presserummet, der mere end studsede over den disposition og ventede på en berigtigelse. Den kom, men først da Caroline selv havde reageret og brugt sin status som rambuk overfor turneringsledelsen.

Er det et dårligt signal overfor de unge at tage den dopingdømte spiller til sig med et wildcard og give hende en royal behandling?

Ja, selvfølgelig. Dopingsyndere skal ikke forkæles. Punktum.

Men her er vi inde ved noget helt essentielt styrende i tennis og ikke mindst, når det foregår i USA: Money rules!

Russeren, der for længst er blevet amerikaniseret, har så stor en kommerciel værdi, at en amerikansk arrangør langt hellere vil tælle pengene end lade sig distrahere af ubehagelige, etiske overvejelser.

Annonce:

Enkelte har bemærket, at Wozniacki selv har nydt særstatus i New York. Og ja, hun var stamgæst på centre court sidste år, selv om hun ankom som verdens nummer 74. Det har bare ikke et pip med sagen at gøre.

Sportsligt var det vildt ærgerligt, at hun ikke kunne overvinde en grim lodtrækning i en grand slam, som lignede hendes hidtil bedste chance. På den måde var det et dobbelt hak i klippekortet.

Men hun er i så god tennismæssig forfatning og har fået så meget nyt mod på tennistilværelsen, at hun forhåbentlig også fremover kan lægge billet ind.

Eventuelt i en finale mod – Maria Sharapova.

Wozniacki knust: Jeg skal lige komme mig

Rasende Wozniacki med gigantisk afskeds-sviner

Carolines forelskede kæreste: Hun skinner som menneske

Wozniacki om nye bikini-fotos: Derfor smider jeg tøjet - igen

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
’Man behøver ikke have ondt af Joachim, men...’
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Annonce:
Annonce: