Emil Thorup i nyt iværksætter-eventyr: Ikke mere navlepilleri

Den tidligere tv-vært og produktive iværksætter Emil Thorup har netop startet sit tredje firma

Emil Thorup skal fremover hjælpe firmaer med PR og branding på de sociale medier. Foto: Jonas Olufson/Polfoto
Emil Thorup skal fremover hjælpe firmaer med PR og branding på de sociale medier. Foto: Jonas Olufson/Polfoto
Følg Underholdning
Følg Danske kendte

Emil Thorup er kendt for at have mange jern i ilden. Den tidligere tv-vært er i forvejen manden bag designfirmaet HANDVÄRK og arkitektfirmaet ET Hus, men nu har den opfindsomme og ivrige iværksætter altså kastet sig over endnu et forretningseventyr.

I samarbejde med lobbyisten Mads Christian Esbensen har den farverige tv-kendis stiftet et brand- og imagebureau med speciale i PR og digital. Politisk kommunikation, der kombineres med eftertragtet medie-erfaring. Sådan lyder beskrivelsen hos mediet Bureaubiz.

- I virkeligheden er det et klassisk PR-bureau. Det bunder i, at vi begge to samarbejder med en masse virksomheder og har mange andre kunder, som efterspørger det her, siger Emil Thorup til Ekstra Bladet, og hentyder altså til strategisk kommunikation og branding på de sociale medier.

'Gift ved første blik'-deltagere jubler: Vi er forelskede

Ikke mere navlepilleri
Og findes der en bedre rådgiver i omgangen med de sociale platforme end Emil Thorup? Næppe … Det lader i hvert fald til at være lige i hans boldgade. Ét af den flittige iværksætters foretrukne virkefelter. Men nu skal det dog ikke længere handle om personlige statements og statusopdateringer.

- Jeg har de sidste mange år set mig selv som et brand. Men det klinger også lidt hult, når man bliver ved med at smide billeder op af sig selv på Instagram a la: 'Se hvor rig og flot, jeg ser ud'. Nu vil jeg i stedet rigtig gerne arbejde mere seriøst med rigtige brands, fortæller Emil Thorup.

- Jeg vil gerne bruge de mange erfaringer, jeg har gjort mig i årenes løb, og arbejde med ægte brands i modsætning til mig selv. Jeg er nok blevet en smule træt af selv at være på og være kendt. Måske er det en kliche, men jeg vil gerne arbejde med noget andet en mig selv og ikke være så navlepillende, siger han.

Artiklen fortsætter under billedet...

Det danske Melodi Grand Prix i Gigantium i Aalborg tilbage i 2012. Værterne var Emil Thorup og Louise Wolff. Foto: René Schütze/Polfoto
Det danske Melodi Grand Prix i Gigantium i Aalborg tilbage i 2012. Værterne var Emil Thorup og Louise Wolff. Foto: René Schütze/Polfoto

Erik Brandt i ny alkoholgruppe: - Jeg kan ikke tåle det mere

Selvlært medie-ekspert
Målsætningen er at få udarbejdet en medie-manual til firmaer, der ellers ville være totalt i vildrede, når det kommer til deres gøren og laden på de sociale medier. En drejebog, fortæller Emil Thorup, der kan hjælpe dem til at navigere stilsikkert rundt i den digitale verden.

Selv har han ikke haft nogen instruktionsbog til sit eget personlige image. Den humørfyldte og selvudnævnte pr-rådgiver er autodidakt og selvlært i stor stil. Men de seneste bedrifter og succesfulde firmaer – skabt af Emil Thorup selv –burde tale positivt for hans kompetencer som kløgtig branding-ekspert, mener han:

- En hver idiot kan hævde, at de er dygtige til de sociale medier, bare fordi de har hundredtusinde følgere. Men jeg synes, at jeg efterhånden har bevist, at det ikke blot skal handle om mig, mig og mig, men at jeg også sagtens kan finde ud af at tage et ukendt brand og bygge det op fra bunden, siger Emil Thorup.

Firmaet er døbt '1702' og er navngivet efter den dato, hvor deres idé opstod.

'Verdens lækreste fange' hyggede med milliardær-datter: Nu falder hammeren

Mere fra Ekstra Bladet+

Kristendemokraterne ligner efterhånden en abort

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

LIGE NU

Udforsk Ekstra Bladet+