Pixar burde skamme sig: En lang legetøjsreklame

Disney-koncernens seneste animationsfilm 'Biler 3' ligner en lang reklame for legetøj

Se traileren her:

'Biler 3'. Inst.: Brian Fee. 107. min. Premiere 31 august i biografer over hele landet.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg altid har opfattet 'Biler'-serien som nogle af de svageste film i Pixars ellers så righoldige og kvalitetsbevidste univers. Det bliver der desværre ikke ændret stort på med den nu tredje (og tilsyneladende sidste) film i sagaen, som har fået den opfindsomme titel 'Biler 3'.

'Emoji filmen' er præget af ventrehåndsarbejde. Foto: UIP Filmanmeldelser Ny familiefilm er en lang skamløs reklame

Omdrejningspunktet er, at der er kommet en ny generation af lynhurtige racerbiler, som i den grad giver Lynet McQueen og kompagni baghjul. Selv om vor helt har ikke til sinde sådan at give op, må den røde raver med tiden erkende, at han nok er nødt til at tilpasse sig de nye tider og finde en anden rolle i væddeløbsverdenen.

Hvilket alt sammen er fint nok, men heller ikke i denne ombæring formår man at gøre bilerne til nogle karakterer, man rent faktisk tror på og føler med. Og 'Biler 3' ligner (igen) mest af alt som en tarvelig undskyldning for at sælge en hulens masse merchandise. Hvilket såmænd nok også skal lykkes. Men derfor behøver vi jo ikke klappe i hænderne af begejstring.

Cars er en af de film, som måske kan være blevet taget til fange af hackere. Foto: AP /Disney/Pixar) Film, tv & radio Hackere kræver løsesum for ikke at frigive ny Disney-film

Når man nu har været med til at hæve barren for animationsfilm betragteligt, så er det da en skam, at man vil lægge navn til sådan en slatten samlebåndsproduktion, der mest af alt ligner noget, som er produceret direkte til Disney Channel eller lignede endeløse kanaler.

Danske stemmer: David Owe, Anders W. Berthelsen, Annette Heick, Ditte Gråbøl m.fl.

49 kommentarer
Vis kommentarer