Det kan nogen gange være dyrt at købe mærkevare og derfor fristende i stedet at vælge en billig kopi. Men andre gange kan den billige kopi vise sig at blive langt, langt dyrere i sidste ende.
LÆS OGSÅ:
Bradley Cooper: Nye tømmermænd på vejSådan er situationen netop nu for den verdensomspændende filmproducent Warner Bros., som i filmen 'The Hangover: Part II' har valgt at bruge en billig kopi af en taske fra det eksklusive mærke Louis Vuitton.
Sagen har nemlig gjort folkene bag Louis Vuitton så sure, at de kræver, at alle filmene trækkes tilbage fra markedet. Det skriver msnbc.com.
Retssag på retssag
I filmen optræder en af skuespillerne med en taske fra firmaet Diophy, som Louis Vuitton lige nu kører en retssag imod.
I scenen siger skuespilleren: 'Pas på tasken. Det er en Louis Vuitton'. Og det er altså den bemærkning, som har fået de franske taskeskabere helt op i det røde felt.
Firmaet mener, at Warner Bros. bevidst vildleder folk og altså på den måde opfordrer til at købe billige kopier.
Louis Vuitton vil have retten til at pålægge Warner Bros. at trække filmen tilbage og kræver ligeledes en stor økonomisk erstatning.
LÆS OGSÅ:
Hjerneskadet efter film-optagelserDet er langt fra den første retssag, som filmen har medført. I juni var der en sag om et tatoveringsplagiat - og i oktober blev Warner Bros. stævnet, fordi en mand mente, at filmen var inspireret af hans liv.