Alle med et militært ID kort får nu mulighed for at tage en ledsager gratis med i biografen, når de køber en billet til Armadillo. Dvs at alle soldater og andre militærfolk fra på mandag den 2. august kan købe to billetter til den meget roste og populære dokumentarfilm for en billets pris.
ARMADILLO er nu blevet set af næsten 110.000 i løbet af bare otte uger og er dermed den næstbedst sælgende danske dokumentarfilm nogensinde. På trods af hård konkurrence fra bl.a. VM i Fodbold, ”Sex and The City”, ”Twilight: Eclipse” og den danske sommer, har den danske ARMADILLO præsteret over alle forventninger i de danske biografer. Allerede i åbningsweekenden trak filmen 25.000 danskere i biografen til den intense historie om danske soldater udstationeret i Afghanistans urolige Helmand-provins.
Succesen kommer ovenpå stor mediebevågenhed bl.a. under Cannes Filmfestivalen, hvor ARMADILLO vandt den prestigefyldte kritikerpris.
ARMADILLO er instrueret af Janus Metz og fortæller historien om unge soldater og deres mistede uskyld i krigen i Afghanistan. Filmen er en rejse ind i de unge soldaters sind og et forsøg på afdækning af, hvad det vil sige at være i krig. Som et karakterdrevet, psykologisk drama afsøger ARMADILLO, hvordan politik møder realiteter, når det internationale samfunds intentioner om demokratisering og udvikling kolliderer med krigens skræmmende ansigt.
ARMADILLO kører fortsat i mange biografer landet over og interessen for at se den er vedholdende.
ARMADILLO er produceret af Ronnie Fridthjof og Sara Stockmann for Fridthjof Film i samarbejde med Kasper Torsting, som har været en af idemændene bag filmen, og distribueres af Nordisk Film Biografdistribution.