Når du fremover tuner ind på TV 2, kommer en iøjnefaldende bestanddel til at se anderledes ud.
TV 2 får nyt udseende og nyt logo, ny font og nye farver. Den nye visuelle identitet skal samle mediehusets kanaler og brands og favne den digitale transformation, som både brugerne og TV 2 er i gang med.
Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2's indhold, uanset hvor de møder os, siger TV 2's administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen, i pressemeddelelsen og fortsætter:
- I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, siger hun.
Da TV 2 gik i luften i 1988, havde danskerne kun to kanaler at vælge imellem. Sådan ser verden ikke ud længere. Derfor er det afgørende mål med TV 2's 2025-strategi at fremtidssikre virksomhedens gennemslagskraft med digital transformation og udviklingen af TV 2 Play som omdrejningspunkt.
Som en af de mest markante ændringer vil TV 2 Plays nuværende blå logo fremover have samme røde farve som TV 2's hovedkanal.
- Den røde farve har fulgt os gennem flere år, og med den bærer vi vores historie og dna videre, siger den administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen, i pressemeddelelsen.
TV 2's nuværende logo har været det samme i forskellige farvevariationer, siden kanalen gik i luften i 1986, og det nye logo bliver derfor den største markante opdatering i mere end 30 år.
Den nye identitet lanceres på TV 2's platforme 27. marts 2023.
Der er dog tale om en løbende udrulning, og som bruger vil man derfor opleve, at dele af det nye visuelle udtryk opdateres løbende, og at der vil være en overgangsfase, hvor man fortsat vil støde på det nuværende logo.