Danskerne er mere til kendte dansere end ukendte sangtalenter, når fredagsslikket skal køres ind foran flimmeren.
For mens over en million danskere zapper over på ’Vild med dans’, så har Blachmans ’Mentor’ langt under halvt så mange seere.

Men selvom ingen rigtigt gider at se ’Mentor’ herhjemme, så tyder det på, at udlandet har fået øjnene op for skaldepandens program.
I aftes vandt ’Mentor’ tv-prisen C21/FRAPA Format Awards i kategorien ’Bedste konkurrence-reality-format’. Det er en kategori, hvor programmet har været i kamp mod talentshows og konkurrencer fra hele verden, som har set dagens lys fra 1. september sidste år til 31. august i år.
Mentor solgt
For Thomas Blachman er hæderen noget af et skulderklap.
- Idealismen længe leve. Tak til juryen i Cannes, tak til DR, Nordisk Film, mine folk og sidst - men ikke mindst - alle mine egne mentorer igennem tiden, siger han ifølge en pressemeddelelse fra DR.
I sidste uge blev der solgt en såkaldt option på ’Mentor’ til Sony i Sydamerika, som vil prøve at få en tv-station til at lave showet, og også i Cannes har der været bud efter DRs fredagsunderholdning.
- ’Mentor’ er blevet solgt til produktion til et ret stort territorium i et spændende område af verden. Det skal altså på skærmen. Af konkurrencehensyn kan jeg dog ikke afsløre, hvem der har købt Mentor endnu, siger DRs underholdningsredaktør Rasmus Ladefoged.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.