Norges kronprins Haakon og hans kone kronprinsesse Mette-Marit har på relativt kort tid fået flere end 12.000 fans på den sociale netværkstjeneste Facebook, der dagligt optager mere og mere af danskernes tid.
Alligevel har det danske kongehus ikke tænkt sig at følge trop og bruge de moderne kommunikationsmuligheder.
- Vi har ingen aktuelle planer om at være til stede på hverken Facebook eller Twitter, oplyser kongehusets kommunikationschef Lene Balleby til ekstrabladet.dk
Kommunikationschefen ønsker ikke at præcisere, hvorfor Frederik, Mary og de øvrige kongelige har fravalgt nogle af tidens mest populære digitale kommunikationsredskaber.
- Vi overvejer løbende, hvor vi ønsker at være til stede, og Facebook er lige nu ikke et af stederne, siger den fåmælte kommunikationschef.
I betragtning af, at det tog kongehuset tre dage at udtænke ovenstående svar på ekstrabladet.dk's henvendelse, kunne man ellers argumentere for, at kongehuset kunne have behov for at give deres kommunikation et skub ind i den moderne tidsalder med et par hurtige statusopdateringer fra tid til anden.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.