Annonce:
Annonce:

Hemmelig Netflix-plan afsløret

Allerede inden årets udgang begynder Netflix at vise reklamer og slå hårdt ned på deling af kodeord

I et forsøg på at standse blødningen af medlemmer vil Netflix tidligere end forventet introducere reklamer på tjenesten. Foto: Chris Delmas/Ritzau Scanpix
I et forsøg på at standse blødningen af medlemmer vil Netflix tidligere end forventet introducere reklamer på tjenesten. Foto: Chris Delmas/Ritzau Scanpix
Annonce:
Følg Underholdning
Følg Livstil

Streaminggiganten Netflix fremskynder introduktionen af et nyt abonnement, hvor kunderne slipper med færre penge, men til gengæld skal se reklamer på tjenesten.

Det nye abonnement kan komme allerede i slutningen af året. Det skriver nyhedsbureauet Reuters tirsdag.

Reuters, der uden held har forsøgt at få Netflix' kommentar til historien, citerer The New York Times, der har sine oplysninger fra en intern besked til Netflix' medarbejdere, som er blevet lækket.

Heraf fremgår det, at streamingfirmaet også i slutningen af året vil begynde at slå hårdere ned på deling af kodeord.

Platformen oplever nemlig, at mange brugere deler deres kodeord med andre, så man på den måde kan være flere om en enkelt konto.

Kunderne flygter
Begge tiltag kommer, efter at Netflix i år for første gang nogensinde har oplevet at miste kunder.

Annonce:

I årets første tre måneder mistede tjenesten 200.000 abonnenter. Forventningen havde været, at der ville komme 2,5 millioner til.

Tabet skyldtes delvis, at Netflix i perioden havde lukket for sine aktiviteter i Rusland. Det skete efter den russiske invasion af Ukraine.

Streamingfirmaet oplyste dog, at forventningen til årets andet kvartal så lige så skidt ud. Et yderligere fald på to millioner betalende kunder var forventet.

Aktien styrtdykker
Netflix meldte tallene ud i april. Herefter styrtdykkede firmaets aktie.

Nedgangen fik ledelsen til at barsle med introduktionen af reklamer på platformen. Det har Netflix med bestyrelsesformand Reed Hastings i front ellers tidligere afvist.

I april var meldingen, at ledelsen ville undersøge mulighederne for et billigere abonnement med reklamer. Abonnementet kunne være klar i løbet af de næste par år. Men det bliver altså fremskudt nu.

Det vides ikke, om Netflix også vil introducere det reklamebaserede abonnement i Danmark.

Andre streamingtjenester har allerede tilføjet lignende abonnementer. Det gælder blandt andre Disney+ og HBO Max.

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
De har fået nok af Løkke
Annonce:
Annonce:
Annonce:
Annonce: