Det kan koste penge at være politisk korrekt.
Rigtig mange penge endda.
Set i det store hele er omsætningen kun faldet en procent for den tyske tøjgigant Adidas efter bruddet med Yeezy-brandet i fjor og dermed også med den kontroversielle rapper Ye, tidligere kendt som Kanye West, som står bag Yeezy.
For almindeligt dødelige ville en sølle procent nok være lig med et beløb af beskeden størrelse, men når mærket med de tre striber mister procenter af sin astronomisk store omsætning, så er det til gengæld ikke for sjov.
Det skriver BBC.
Adidas' CEO, Bjorn Gulden, lægger da heller ikke skjul på, at tabet af det populære Yeezy-brand godt kan mærkes.
- Det gør selvfølgelig ondt på os, siger han til BBC.
Og det er forståeligt. I kølvandet har Adidas i Nordamerika alene et postuleret økonomisk tab på omkring tre milliarder danske kroner, og det er vel at mærke udelukkende baseret på første kvartal i år.
Bruddet med Ye kom efter, at den amerikanske rapper og designer skrev flere antisemitiske udtalelser på sine profiler på tværs af flere forskellige sociale medier.
Og som om, det var nok, så ytrede Ye sig positivt om Adolf Hitler i et opfølgende interview med den kontroversielle tv-vært Alex Jones.
Det fik i sidste ende Adidas til at smide Ye på porten og kassere samarbejdet med hans populære brand.