Vulgær reklame skaber debat

Oreo-kiksen er kommet i massiv modvind, efter firmaet bag, Kraft Foods, har udsendt en mindre heldig reklame

Drej, slik, dyp. Sådan lyder det i tv-reklamen for den meget populære kakaokiks med creme af vaniljesmag.

En ny reklame har i midlertid sendt Kraft Foods, der står bag kiksen, i problemer.

Reklamen, der viser en koreansk baby, der får bryst af sin mor, mens han holder en Oreo-kiks i hånden har sendt chok-bølger gennem USA.

Mælk og Oreo hører sammen
Med budskabet 'Milks Favourite Cookie' (mælkens favorit-kiks, red.), er Kraft Foods klare i mælet. Mælk og Oreo hører sammen, også selv om man er et nyfødt barn.

I USA hagler kritikken ned over Kraft Foods, fordi amerikanerne mener, at reklamen er alt for vulgær. På flere online debatsider, heriblandt Twitter raser debatten.

- Kiks og mælk fra et bryst. Hvad er det egentlig, Oreos reklame prøver at sælge?, skriver én på Twitter, mens en anden skriver:

- Ret fantastisk reklame fra Oreo. Oreo passer sammen med brystmælk. Kontroversielt? Du bestemmer.

Undskyld
Den megen debat har fået Kraft Foods til at undskylde reklamen. Ifølge en talsperson var det slet ikke meningen, at reklamen skulle offentliggøres.

- Denne reklame blev lavet af vores reklamebureau Cheil Worldwide i Sydkorea. Det var meningen, at den skulle bruges én gang i et internt forum. Det var aldrig vores hensigt, at den skulle bruges offentligt, siger en talsmand for Kraft Foods

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere