Ny påske-pizza - nu med kanin

En pizzakæde i New Zealand har netop lanceret en ny pizza samt et reklameskilt lavet af 550 døde kaniner. Pizza-virksomheden møder hård kritik på sociale medier

550 døde kaniner hænger på et skilt, som reklamerer for ny kaninpizza. (Foto: AP)
550 døde kaniner hænger på et skilt, som reklamerer for ny kaninpizza. (Foto: AP)

Måske er du ramt af en påskebrandert og har lyst til en tømmermændspizza, men kan en kaninpizza få tænderne til at løbe i vand?

Flere personer i New Zealand har hvert fald lagt den klassiske pizzamenu på hylden og tyet til kaninpizzaen her i Påsken.

Pizzakæden Hell Pizza i New Zealand lancerede den nye pizza for to dage siden og har allerede solgt over 1800 pizzaer med kaninkød. Men nu møder Hell Pizza massiv kritik fra både kunder, dyrs rettighedsorganisationer blandt andet PETA, og på sociale medier over hele verdenen.

Sophie Gao er netop en ud af mange, som har givet udtryk for sin utilfredshed på kædens facebookside. 'Vil absolut ikke støtte din virksomhed igen', skriver hun i kommentarfeltet.

Og en Twitter-follower har kaldt pizzaselskabet for 'psyko'.

'Kaniner er skadedyr'
Direktøren for Hell Pizaa, Ben Cummin, fortæller til TVNZ, at det ikke var meningen at forstyrre folk.

- Kaniner er et skadedyr i NZ. De skade miljøet og jægerne jager dyret årligt, siger han til New Zealandske nyhedskanal og fastslår, at kaninpizzaerne udelukkende er lavet af vilde kaniner fra Southland og Otado.

Chefen forklarer, at han er overrasket over, hvor meget debat kaninpizzaerne har skabt.

- Det er altid vores mål at få folk til at smile og have det sjovt i vores virksomhed, men vi har accepteret, at det er vanskeligt at få 100 procent positiv feedback over pizzaen, fortæller han.

550 døde kaniner på reklame
Hell Pizza har derudover lavet et stort reklameskilt lavet af ægte kaninskind. På reklamen står 'Made from real rabbit. Like this billboard'.

Billedet af skiltet på Hell Pizzas Facebook-side har givet mere end 500 kommentarer. Også New York Daily News kommentere på reklamen og kalder den for 'provokerende'.

Direktør Ben Cummin forsvarer også kritikken til reklameskiltet.

- Vi havde ikke forventet en diskussion.

- Men for dem der er bekymrede, har vi indkøbt skindet via professionelle dyre-virksomheder, hvor de har så har indkøbt skindet fra lokale kød forarbejdede selskaber, hvor skindet er et biprodukt, fortæller han til TVNZ.

0 kommentarer
Vis kommentarer